eerste week, kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van judithopthoog - WaarBenJij.nu eerste week, kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van judithopthoog - WaarBenJij.nu

eerste week, kaapstad

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

07 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou toch maar een begonnen aan een reisverslag. Nu een week op reis en al zoveel gedaan en gezien dat ik het toch in een reisverslag ga typen. Zo kan iedereen het lezen en is iedereen makkelijk op de hoogte.

Misschien moet ik maar beginnen met het slechte nieuws, dan wordt het lezen daarna alleen maar leuker. Mijn telefoon is helaas gestolen, tijdens het stappen in een erg drukke kroeg. Wij dachten dat een staptasje handig was, maar helaas ook erg handig om uit te stelen. Mijn telefoon was weg op het eind van de avond. Maar alles is ondertussen geregeld met de verzekering en ik had een oude telefoon bij voor tijdens het project, daar zou ik een afrikaans nummer krijgen. Nu gebruik ik al een afrikaans nummer ( stuur op facebook maar een prive bericht met je nummer, want ik moet jullie toevoegen) en kan op internet als er wifi is, meestal in hostels trouwens dus eind goed, al goed.

Zo en dan nu mijn avontuur. Het eerste wat in me op komt is dat ik wil zeggen dat ik het fantastisch heb. Ik geniet, en vind reizen super! Nu precies een week geleden begon mijn avontuur. Ik sta er zelf ook versteld van maar met alleen een beetje gezonde spanning op naar Dusseldorf, hier zou ik mijn reismaatje Marijn zien. Elkaar eenmaal gevonden ( wat wel even spannend was, viel alle spanning van me af), en na een kort en fijn afscheid zijn we samen door de douane gegaan. Het was een lange reis, eerst 6,5 uur in het vliegtuig naar Dubai en daar 2 uurtjes gewacht en toen nog 9 uur vliegen naar kaapstad. De reis ging snel en rustig en het wachten konden we samen makkelijk vol kletsen. Het was echt een prima reis en uiteindelijk zo voorbij. Onze bagage was er meteen en op het vliegveld in kaapstad stonden genoeg taxi's klaar die ons naar het hostel konden brengen. Na nog een ongeveer 20 minuten stonden we rond half 7 in ons eerste hostel waar we ook Anouk zagen, mijn tweede reismaatje die al wat eerder was aangekomen die dag. Snel douchen, uit eten gegaan en moe maar voldaan lekker naar bed. De volgende dag zouden we plannen gaan maken voor de komende dagen. De eerste dag hebben we gevuld met de 'rode' tourbus, ideaal was dat, we zagen het centrum van kaapstad vanuit de bus en een gids vertelde informatie. Dit zelfde hebben we de volgende dag gedaan, dit heette de ' blauwe' route, deze ging verder naar de omgeving van kaapstad. Zo hadden we meteen alle hoogte punten gezien en konden nu makkelijk een planning voor de komende dagen maken. Onderweg kon je trouwens steeds uitstappen op plaatsen waar je wilde, wij hebben gelunched in de zon aan het strand en op het terras gezeten. Heerlijk weer dus de vakantiestemming zat er bij mij meteen goed in.

In een hostel zitten natuurlijk veel reizigers en uit alle landen, wij raakte aan de praat met Hannah, een meisje uit australie.Zij nodigde ons uit voor een braai/ bbq bij een hostel waar zij eerder had geslapen. Dus wij zijn meegegaan en hebben daar lekker gegeten en veel mensen leren kennen. Dat is hoe het gaat als reiziger, contact leggen en ideeen op doen door andere en dat maakt dan dat je reis weer een nieuwe wending krijgt. De volgende dag de tafelberg beklommen, het was heel mooi weer en super helder. Het was een zware tocht, maar eenmaal boven een super uitzicht en een heerlijk gevoel van vrijheid. Boven op de berg ontmoette we twee nederlandse jongens, die ook weer lieten zien hoe snel je reis een andere wending kan krijgen. We zijn met deze jongens gaan lunchen ( en in de middag de blauwe route zelf afgemaakt). Deze jongens vertelde ons dat ze morgen met hun eigen auto ( want een van hun is voor een jaar in Zuid Afrika) de route, langs allerlei stranden en mooi uitzicht naar chapman peak gingen rijden, en we mochten wel mee. ' s avonds zijn we met zn 3e (Anouk, Marijn en ik) naar Signal Hill gegaan, een hoge berg waar je de zon ziet ondergaan. Boven op de berg zaten allemaal mensen met kleedjes, hapjes en wijntjes de zonsondergang te kijken. Een heerlijk gevoel en mooi overzicht over kaapstad! We kregen steeds meer het idee dat we weten hoe kaapstad in elkaar zit.

Het was alweer vrijdag en we moesten naar een ander hostel, een gezocht in de lonely planet en geboekt. We wisten dat het een gemixte kamer zou zijn, maar wij dachten mannen en vrouwen niet gemixt met dieren. En zoals iedereen wel weet, ik slaap niet in een kamer met een kat.Verder was het er trouwens ook erg smerig. Uiteindelijk zijn we in een prive kamer gegaan met zn 3e. Dit was beter, het nadeel is wel dat je dan minder snel mensen ontmoet. Maar wij gingen deze dag met de nederlanders naar chapmans peak. Super mooie route omhoog met als uitzichten alleeen maar mooie stranden, de zee en de tafelberg. In de middag aan het strand gelegen op camps bay, maar we zijn naar het hostel gewaaid. In de avond uit eten gegaan met de nederlandse mannen bij mama Afrika, een echte afrikaanse tent, met afrikaans eten en afrikaanse muziek, een super sfeertje met zelfs een 'echte' afrikaanse mama die het eten bracht. De avond voort gezet in de kroegen op longstreet, een erg drukke uitgaanstraat, maar het was erg gezellig. ( tot ik er bij het naar huis gaan achter kwam dat mijn telefoon weg was, maar daar gaan we het niet meer over hebben!!)

Zaterdag was een rustdag, maar uiteindelijk verzekering dingen geregeld, kaartjes voor robben eiland gehaald ( die zijn altijd snel uitverkocht) en een marktje bezocht. Voor ons was dit een 'rustige' dag.
Zondag zijn we 's morgens naar robben eiland geweest, een echte bezienswaardigheid als je in kaapstad bent. Indrukwekkend om te zien en leuk hier te zijn geweest. We moesten weer naar een ander hostel, en wilde haha.. we zijn weer terug gegaan naar Ashanti want dit was ons erg goed bevallen. Verder was het die dag 32 graden, dus die hebben we lekker aan het strand doorgebracht.

Voor maandag stond paragliden boven kaapstad op de planning, maar helaas nu maandag avond kan ik zeggen dat door de slechte wind dit niet is doorgegaan. We hebben de 'greenmarket' bezocht, een enorme markt met veel souveniertjes enzo. Leuk om eens over te wandelen.
's avonds hangen we meestal nog even in de bar in het hostel.

Nou ik ben vast nog heel veel vergeten, maar valt toch tegen zo'n reisverlag typen moet ik bekennen. Als jullie willen weten wat alle tripjes inhouden mag je het zelf googlen, veel te veel om allemaal te typen in dit verslag.

Morgen gaan we weg uit kaapstad, een geweldige stad maar na een week hebben we ook wel echt heel veel zin om meer 'afrika' te gaan zien. Kaapstad is toch echt een stad, wat een vakantiegevoel geeft net zoals wanneer je in bijv. spanje bent.
We worden morgen vroeg opgehaald door de Bazbus ( zoek vooral op) we gaan de gardenroute volgen, een route langs de kustlangs. De bazbus stopt op alle plaatjes langs deze route en je kunt overal in en uit de bus voor zolang je zelf wilt. Wij gaan morgen eerst ( wat een hele dag in de bus zal duren) naar Jeffrey's bay, hier woont die ene nederlander van afgelopen week, hij werkt in de township waar we gaan rondkijken. Dit is achteraan onze bazbus route en komen na 3 dagen in jeffrey's bay zo langs alle plaatjes terug naar kaapstad in 2 weken.

Oh en backpacken is echt tof, weet nu pas echt hoeveel het gaat om contact leggen, de goede mensen treffen en per dag kijken hoe je reis weer een nieuwe richting op gaat. Een uitdaging en ik vind het heeeel leuk om te doen!!

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden :) En de tijd vliegt..

Heel veel liefs, Judith

  • 07 April 2014 - 21:10

    Debbie Klomp:

    Hee Judith, Wat ontzettend gaaf! Backpacken is idd gaaf. Ik heb dat gedaan in Australië.. Echt vet..
    Ik ga je verhalen met veel plezier volgen! Veel plezier nog xx

  • 07 April 2014 - 21:16

    Britt Rijnen:

    Echt leuk hoeveel dingen ik van je verhaal herken haha! Heeeeel veel plezier nog, geniet ervan want voor je het weet ben je alweer terug in Nederland :) Ben benieuwd naar je volgende verslag! X britt

  • 07 April 2014 - 21:23

    Lizet:

    Hey Judith


    Super jou verhaal,fijn dat je het naar je zin hebt.
    Bij mij komen weer de herinneringen weer naar boven,toen ik daar was.
    Kijk uit naar het volgende verslag.


    veel plezier x

  • 07 April 2014 - 21:41

    Tante Mariette:

    Hoi judith, wat leuk om te lezen wat je allemaal in afrika beleefd. Je kunt het allemaal leuk verwoorden. Ik heb de link ook naar oma gestuurd dan kan ze ook lezen wat je allemaal beleefd. Het gaat je goed en we lezen met plezier je volgende verhalen. Doei xxx

  • 07 April 2014 - 22:26

    Helmi:

    Yesss! Ik lees hier inderdaad een hoop meer dan in de facebook chat :) Het is goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, het is je zo gegund! Je maakt me jaloers, maar dat betekend dat jij het enorm naar je zin hebt. Dus schrijf vooral al je ervaringen op en deel ze! Ik kan niet wachten op je volgende verhalen. Have fun! Enjoy! :D Kuuskes!

  • 08 April 2014 - 10:02

    Brechtje:

    Hallo Judith.
    Wat fijn en goed te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Gaaf verhaal. Wat zal jij veel mooie dingen zien. Goed dat je een reisverslag gaat bij houden. Kunnen we je een beetje volgen.
    jort vroeg toevallig vanochtend nog: " Over hoeveel nachtjes komt judith weer terug?"
    Ik heb hem beloofd dat we deze week skypen zodat hij je ff kan zien.
    Geniet van je avontuur en tot horens
    xxx brechtje

  • 08 April 2014 - 12:34

    Tante Petra:

    Hoi Judith
    Ik ben blij dat ik mee mag genieten van jou reisverslagen.
    Ja ik merk aan je verslag al gelijk dat je het fijn naar je zin hebt en dat dit manier van reizen bij je aanslaat.
    Het is inderdaad een ander manier van vacantie vieren maar je hebt wel alle vrijheid en je leert inderdaad veel backpackers kennen die je veel informatie kunnen geven.
    Naar mijn idee heb je het backpacken al ontdekt door Kaapstad te gaan ontdekken op verschillende manieren
    Ja en natuurlijk het uitgangsleven heb je ook al ontdekt.
    Ook de Bazbus zal op zich weer een ervaring voor je zijn om van A naar B te reizen dus ik kijk weer uit naar je nieuwe verslag.
    Geniet ervan en veel plezier onderweg
    Liefs Petra

  • 10 April 2014 - 12:43

    Oma Riet:

    lieve judith een mooi reisverslag veel groeten van oma riet.

  • 14 April 2014 - 14:43

    J.verhagen:


  • 14 April 2014 - 14:57

    J Verhagen :

    hoi judidt wij hebben je verhalen gelezen het is mooi voor je om het mee te maken ik denk dat je het goed getroffen hebt met die andere meisjes het is wel mooi hoe je het beleefdwij geieten met je mee als je weer thuis bent dan hoor ik nog wel meer van je avontuur in afrika schrijf nog maar eens een keertje volgende week wens ik je heel veel geluuk onder die arme kinderen het is prachtig om het te doen groetjes van opa en oma houdoe

  • 15 April 2014 - 18:02

    Anne:

    Hoi Judith,

    Wat leuk om te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    XX Anne

  • 16 April 2014 - 16:44

    Patty:

    GE-WEL-DIG om te lezen!
    Het klinkt nu al als een te gekke reis en ervaring!!
    Geniet, heb plezier, ga veel zien, maak veel mee en maak ons jaloers met je geweldige verhalen!
    Liefs! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 4747

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 14 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: